Snabbis i mitt hektiska liv

Gaaah. Galen vecka. Kort summering.

Lördag: CM, va sjukt kul! Bra kväll! Kom i säng vid 3 tiden då har man slitit sen kl 14,00.
Söndag: Jobb, sista CM sakerna skulle fixas
Måndag: Plugg, plugg plugg
Tisdag: Plugg, plugg, möte, plugg
Onsdag: Deadline, skriva opponering, göra presentation och möte. Mer plugg.
Idag: Seminarium i närmare 3,5 timmar, plugg.
Imorgon: Plugg, ridning, plugg
Lördag: tenta, plugg, CM crew middag, plugg
Söndag: Plugg plugg
Måndag: tenta, plugg
Tisdag: tenta, möte x 2 och friiiiiheeeeet!

Ja, jag räknar dagarna!

Jag satt och pratade med en kompis om barn, förlovningar och bröllop. Är det dags redan?

Senaste året har:
Tove fått Elise
Tessi fått Felicia
Kim förlovat sig med Nicklas
Jukka fick nyss en liten pojke
Jenny och Joni fått Fanny

En del säger att de är avundsjuka på mitt liv. Jag har inga barn, inget planerat bröllop eller annat som kommer. Men på nått sätt känns det konstigt att alla tar del av något som jag inte har just nu. Kan inte bara Elli och Sara klämma ut en bebis så är det bara jag kvar. Och nej, jag planerar inte på några barn just nu.

Men jag trivs med mitt liv. Jag håller mig till en kategori människor. De kallas studenter. Vi vet inte någonting om den värld som sker utanför Campus Växjö. Vi vill oftast inte veta heller. Nyheter, vad är det? Vem fan vann melodifestivalen?

Det är okej att :
vara grisig,
skit full,
vaken sent,
bajsa inne i städskrubben på pubarna,
va as full en tisdag och kliva upp och gå på seminarium,
efterfesta i skolan,
pruta på maten i matbutikerna,
planera veckorna efter fest,
gnälla över att man har mycket att göra,
vara fattig,
fika för mycket,
störa sig på att radiotjänst gör razzia,
tycka det är mer intressant att rösta på årets svensk än riksdagsval,
sno vägskyltar,
eller egentligen allt med vägarbete så som koner och skyltar,
stöld av GB glassgubbar,
slänga cyklar på taken,
gömma kurslitteratur på bibloteken,
kolla på youtube och collegehumour oftare än nyheter,
tema fester,
tycka att vetenskapliga artiklar är det enda rätta,
sälja allt och slänga inget,
kunna tv tablån utantill på vardagar,
plugga i sista minuten,
listan kan bli lång....

Och likaså blev detta inlägg... nu ska jag plugga vidare på marketing strategies.
Ciao

Kommentarer
Postat av: mamma

lev livet nuu, inga barn på längeeee,,,,plugga, ha kuul och se världen, det är så mycket att se. du hinner sen att skaffa din familj, volvo, radhus och barn, blöjor, listan kan bli lång,,,,,elli kommer inte heller klämma ut nån unge nån gång tror jag, ni är fattiga studenter, men ni lever helt underbar liv, eller hur...tänk bara på sommaren, du boston, elli florida, vilken grej, ni kanske träffar amerikan gigolos.....pusspuss, snart kommer du hem.

2009-03-20 @ 12:57:59
Postat av: elli

hahaha!! Du har så jävla rätt! Det här måste vara årets inlägg av dig =D

Gillar "det är okej-listan"...då slipper man rättfärdiga sitt beteende ;)

Vi kan lägga till:

Gillar att åka tunnelbana mitt i rusningen,för då vet man att det aldrig kommer på kontrollanter (I love reducerat busskort)

Går på andrahandsbokhandeln och letar efter de mest nerkladdade och överstrukna böckerna,för dom är billigast.

2009-03-20 @ 18:23:50
URL: http://ellan85.blogg.se/
Postat av: Linda

Mamma: jag vet, jage inte galen

Elli: snarare; gå och leta efter de mest nerkladdade för då vet man vad som man ska plugga på

2009-03-20 @ 18:39:26
Postat av: elli

true that! Jag har en liten förklaring på det förstämnda också; Jag har åkt på reducerat busskort i hela mitt liv (olagligt sen man var 18,sen höjdes det till 20). Alltså har jag totalt tjänat 21600:- på att fuska. Om jag skulle åka fast o får böter (vilket jag faktiskt gjorde i september) så är 1200 kr en piss i mississippi med tanke på att jag har blåst dom så länge ;)

2009-03-21 @ 01:30:06
URL: http://ellan85.blogg.se/
Postat av: mamma

jag fick också böter, men man behöver inte betala det när man skriver fint till dom,,,flickor, ni är så jävla duktiga jag är så stolt över er.....

2009-03-21 @ 13:40:20
Postat av: Anonym

jag fick också böter, men man behöver inte betala det när man skriver fint till dom,,,flickor, ni är så jävla duktiga jag är så stolt över er.....

2009-03-21 @ 13:43:32
Postat av: elli

Fick du böter,Riitta?hahaha!! När jag åkte fast så gav jag kontrollanten (nån arabgubbe) världens utskällning om att jag betalar skatt,är student och undrar vart sverige är på väg =D

2009-03-21 @ 16:37:55
URL: http://ellan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0