Hej du har gjort en felanmälan

Telefonsamtal mellan mig och min hyresvärd


Värd:   Hej, du har gjort en felanmälan på dina persienner i sovrummet.
Jag:     Ja, det stämmer
Värd:   Ja, nu e det så att vi inte kommer att åtgärda dem för att de är inte standrard i lägenheten.
Jag:     Men du förstår inte, jag kan varken få upp eller ner den... snöret har gått av helt!
Värd:    Jo, men eftersom de inte är standard...
Jag:      Jag trodde ni hade skyldighet enligt hyreslagen i Sverige att ordna allt som kom med lägenheten.
Värd:    Men vi följer inte alltid den...
Jag:      Så du menar att ALLLA STUDENTER PÅ CAMPUS har sattit upp persienner, för ALLA lägenheter har det?
Värd:    Ja, tyvärr
Jag:      Jag blir inte återbetalningskyldig eller nått annat skit när jag flyttar.
Värd:     Nej, du kan slita ner den, slänga den eller göra vad fan du vill med skiten.


Hyresbostäder... ni får den i brevlådan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0