Julen i Stockholm

Nu har man vart och firat den årliga julen i Stockholm. Inte nästa år. Det e ju så fruktansvärt tråkigt! Samma sak år efter år, Haninge ghettobarnen har antingen en ny unge på gång, gift sig, precis kommt ut från kåken, gjort slut med den personen  eller nått annat skit! Men herregud, väx upp nångång och va inte stolt över att du rånade nått skit ställe.

Hemma på julafton, sen gick jag till Nano där vi drack lite vin jag, Nano, Mauri och Elin och snackade skit. ur trevligt som helst. Juldagen hade jag och Sara bestämt att vi ska gå ut. Olearys blir det. HUNDRATJUGO KRONOR INTRÄDE! Vi snacka om Haninge, Olearys, ghetto, wannabe nånting människor som hänger där. Herremin gud. Aja, Jag betalade inte mitt inträde så de va lugnt. Träffar gamla bekanta. En blev pappa under natten och firade med skumpa.

Folk undrar varför jag trvis så bra i Växjö. Ja dels så händer det inte att ens kompis nyss rånat nån butik, eller att en annan blir pappa utan att ha vetskapen om att han skulle bli det. Det finns alltid nått att göra på campus. Här i Stockholm sitter man och glor in i väggen eftersom hälften av en kompisar är så jävla dåliga på att höra av sig eller ens vilja göra nånting.

Kort och gott är det samma skit varje år. Jag hatar Haninge. Kommer aldrig sätta min fot här i fucking jävla ghettot utan att jag måste. Jag trivs med mitt liv så jävla bra. Det behövs ingen som kommer och rubar det för mig. Men ni kan ju försöka.

Längtar till fredag då man får jobba och sen åka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0