Vår bästa vän?

Jag satt och skulle plugga igår till de två jobbiga proven jag har idag men så fort jag tittade åt boken så kom jag på att de sänder Sjunde Himlen på Kanal 5. jag har dålig självdisiplin och det vet jag. Jag faller lätt för frestelser och ignorerar gärna det som är jobbigt och tråkigt. När man pluggar är man ofta hemma mellan lektioner för att slippa spendera ännu mer pengar i cafeterian än vad man redan har gjort. Min bästa vän blir då den magiska tv-burken.
Efter några månader så inser man ganska snabbt att "Shit! jag är helt beroende av alla dåliga program på TV och har blivit en sån patetisk person som man egentligen inte ville bli som sitter hemma och glor på tv!"
Visst jag tränar och aktiverar mig själv med kompisar och jobb men jag vet att när klockan slår 8 på måndagskvällar är det Outsider, som för övrigt var helt sjukt igår kväll. Efter det kommer efterlängtade Prison Break, man kan inte inte sluta kolla om de någonsin klarar sig ut fängelset och om Scofield får ut brosan Linc. vad har hänt med hans son som åker dit för mordförsök? Han har man inte sett på ett tag. Eller peter Stormare som var så poppis i början...
Tisdagar är en annan femma då jag har 2 timmars hål mellan mina tre lektioner. Då passar man på att se Mc Leods döttrar mitt på dagen och AFV när man kommer hem. Min lektion slutar inte förrän 20.30 så då hinner man hem i lagom tid till Desperate Housewives.

Jag skulle kunna fortsätta i all oändlighet med alla program som man kan slå på... Tacka gud att snart så blir man klar och kan börja jobba istället för att glo hela dagarna.

Btw. När börjar O. C?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Slutar också 20.30 på tisdagar. Lite jobbigt eftersom jag måste ta bussen hem. Brukar missa början på Desperate Housewives. Tur att det går i repris :D

2006-10-03 @ 14:03:34
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0