80-talister

Stulit den från en annan blogg! Men detta är ju så sant!
*Vissa saker kommer jag själv inte ihåg*



De som tar studenten är ungefär 19 år gamla, föddes på 1980-talet och...

...de var mycket små när Carola slog igenom med låten Främling och de vet inte vilka bröderna Herreys var.
...de tror att A-teens skrivit alla sina låtar själva.
...så länge de kan minnas har det varit lag på att man skall ha bilbälte, även i baksätet.
...de minns inte den tid då lösglass bara fanns i vanilj-, choklad-, och jordgubbssmak.
...för dem har Per Gessle alltid sjungit på engelska.
...de tror att man alltid har kunnat plocka lösgodis själv.
...de är säkra på att Magnus Härenstam alltid varit programledare för Jeopardy och att han aldrig varit komiker.
...för dem är Freestyle en portabel kassettbandspelare och inte en popgrupp.
...de har aldrig ägt en femöring eller en femkronorssedel och de kommer inte ihåg att det funnits tiokronorssedlar.
...de tror att Kebab och Pizza alltid har varit enkelt att få tag på i Sverige.
...de är säkra på att man alltid kunnat hyra videofilmer.
...de tror att Bamse och Brumelisa alltid har varit gifta och haft ungar.
...de vet inte att personerna i Melrose Place en gång i tiden var mentalt friska.
...de har aldrig sett fram emot att titta på Anslagstavlan och Linus på linjen för då fick man äntligen se tecknat på TV.
...de tror att 4,2 är ett nytt Officepaket och inte ett skolbetyg.
...AIDS har alltid funnits i deras begreppsvärld.
...de är fullt övertygade om att läskflaskor alltid har öppnats med kapsylöppnare.
...de har aldrig spelat pac-man och tyckt att det varit fantastiskt avancerat.
...de kommer inte ihåg att man köpte skivor i vinylformat.
...de har inte druckit Festis ur pyramidformade tetrapack.
...de kan inte ana sig till hur livet framför TV:n skulle te sig utan fjärrkontroll.
...de tror att rullskridskor alltid endast har haft en rad hjul under sulorna och att rullskridskor alltid hetat in-lines.
...de tror att popcorn alltid har poppats i mikrovågsugnen.
...de har aldrig badat i havet och tänkt tillbaka på filmen Hajen (I, II, III, IV).
...de vet inte vem JR är och de bryr sig inte om vem som sköt honom.
...de har aldrig sett Batman kallas Läderlappen, ha balettoutfit och att när han slår någon så (bokstavligen) ser man ljudet av "SMACK!", "POW!" och "KLONK!" i rutan.
...de har aldig kallat anslagstavlan för tecknat
...de kan inte föreställa sig att samla material till skolarbeten utan tillgång Internet

Kommentarer
Postat av: tove

LOL fy fan vilken klockren lista! Hur rolig som helst. Men jag blir lite ledsen när jag tänker på det.
Och människan som skrev den där kommentaren skulle jag vilja ha tag på och "slicea" i små mikroskopiska delar.
Värsta sne idag, läs dagens blogg inlägg, orkar inte skriva igen.
Värsta kul ikväll :) Puss min ängel

2006-12-05 @ 07:35:15
URL: http://tove1.blogg.se
Postat av: tove

LOL fy fan vilken klockren lista! Hur rolig som helst. Men jag blir lite ledsen när jag tänker på det.
Och människan som skrev den där kommentaren skulle jag vilja ha tag på och "slicea" i små mikroskopiska delar.
Värsta sne idag, läs dagens blogg inlägg, orkar inte skriva igen.
Värsta kul ikväll :) Puss min ängel

2006-12-05 @ 07:35:27
URL: http://tove1.blogg.se
Postat av: tove

LOL fy fan vilken klockren lista! Hur rolig som helst. Men jag blir lite ledsen när jag tänker på det.
Och människan som skrev den där kommentaren skulle jag vilja ha tag på och "slicea" i små mikroskopiska delar.
Värsta sne idag, läs dagens blogg inlägg, orkar inte skriva igen.
Värsta kul ikväll :) Puss min ängel

2006-12-05 @ 07:35:32
URL: http://tove1.blogg.se
Postat av: tove

LOL fy fan vilken klockren lista! Hur rolig som helst. Men jag blir lite ledsen när jag tänker på det.
Och människan som skrev den där kommentaren skulle jag vilja ha tag på och "slicea" i små mikroskopiska delar.
Värsta sne idag, läs dagens blogg inlägg, orkar inte skriva igen.
Värsta kul ikväll :) Puss min ängel

2006-12-05 @ 07:35:50
URL: http://tove1.blogg.se
Postat av: tove

LOL fy fan vilken klockren lista! Hur rolig som helst. Men jag blir lite ledsen när jag tänker på det.
Och människan som skrev den där kommentaren skulle jag vilja ha tag på och "slicea" i små mikroskopiska delar.
Värsta sne idag, läs dagens blogg inlägg, orkar inte skriva igen.
Värsta kul ikväll :) Puss min ängel

2006-12-05 @ 07:35:54
URL: http://tove1.blogg.se
Postat av: tove

LOL fy fan vilken klockren lista! Hur rolig som helst. Men jag blir lite ledsen när jag tänker på det.
Och människan som skrev den där kommentaren skulle jag vilja ha tag på och "slicea" i små mikroskopiska delar.
Värsta sne idag, läs dagens blogg inlägg, orkar inte skriva igen.
Värsta kul ikväll :) Puss min ängel

2006-12-05 @ 07:36:00
URL: http://tove1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0